Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Agrar kao "deveta rupa na svirali" ili daleko je Holandija

Komentari (40) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 nedelja, 03 maj 2015 11:14
Anonimus
Srbija ima mnogo šta što Holandija nema - ustaše, šiptare, domaće izdajnike i mnogo novih prijatelja.
Preporuke:
32
1
2 nedelja, 03 maj 2015 14:12
Gari
Jeste daleko Holandija, ali ako pogledamo kad je Srbija bila najbogatija i najjača u istoriji to je uvek kada je seljak bio gazda i kada je država mogla da se osloni na seljaka.
Preporuke:
23
0
3 nedelja, 03 maj 2015 14:27
Slavko
Nema šta da se doda, u tekstu je sve lepo objašnjeno, ali je problem što nas vode ljudi koji nisu stručni a pri tome su i izdajnici.
Preporuke:
17
2
4 nedelja, 03 maj 2015 14:31
Marela
Uostalom, Srbija ima 2,2 puta više obradivih površina od Holandije (4,2 prema 1,9 miliona hektara), a naš izvoz poljoprivrednih proizvoda je 35 puta manji od holandskog. Ako je već tako, zašto ne uzmemo recept od „lala“. Iz Holandije, ne iz Vojvodine.


Pa kad radimo protiv sebe. Treba povećati proizvodnju makismalno i izovoziti u Rusiju, jer može da se proda tamo.
Preporuke:
16
0
5 nedelja, 03 maj 2015 14:32
Srki
DŽaba pišeš prijatelju, ne slušaju oni struku, nego samo njihove mentore na zapadu.
Preporuke:
12
1
6 nedelja, 03 maj 2015 14:34
Ringo
Ako nastavimo ovaj poguban put ka EU nećemo ništa više izvoziti nego ćemo biti potrošači njihovih proizvoda. A imamo šansu da se okrenemo prijateljima i jakom ekonomskom partneru Rusiji i da radimo, izvozimo i zarađujemo.
Preporuke:
16
0
7 nedelja, 03 maj 2015 14:39
Marko Vučetić
Poljoprivreda Srbije ostvaruje značajne izvozne rezultate iako je na niskom nivou proizvodnje. Dominira izvoz sirovina (žitarice) a od izvoza prerađenih proizvoda značajan je samo izvoz šećera, biljnih ulja i piva. Makedonija ostvaruje dvostruko a Hrvatska trostruko veći izvoz hrane po hektaru obradive površine iako su im potencijali neuporedio lošiji od potencijala koje ima Srbija. Izvozni potencijali agrarne privrede Srbije su višestruko veći ali se neće ostvariti sve dok se ne promeni privredni i ekonomski ambijent poslovanja poljoprivrede u Srbiji.
Preporuke:
10
0
8 nedelja, 03 maj 2015 14:43
Agro Sremac
Veliki broj sadašnjih proizvođača u primarnoj poljoprivredi će morati (zbog starosti, malih poseda, loše opremljenosti i neorganizovanosti) da prestane da se bavi dosadašnjim poslom jer neće moći da se nosi sa konkurencijom na otvorenom tržištu. Dosadašnjom politikom države nisu stvoreni uslovi za nužne promene i stvaranje većeg broja porodičnih gazdinstava sposobnih da se nose sa izazovima otvorenog tržišta posebno zbog neadekvatne zemljišne politike i zapostavljenog odnosa države za organizovanje tih gazidinstava.
Preporuke:
10
1
9 nedelja, 03 maj 2015 14:45
Nikola
Sramota kako se poljoprivreda zapostavlja, ako u nešto u ovoj zemlji možemo da ulažemo to je poljoprivreda. Mi sve radimo suprotno.
Preporuke:
10
0
10 nedelja, 03 maj 2015 14:45
Jagodica
U celini poljoprivreda Srbije nije dobro pripremljena da se uspešno nosi sa konkurencijom na širim tržištima. Poseban problem poljoprivrednika Srbije predstavlja činjenica da je njihova konkurencija visoko subvencionirana od strane svojih država odnosno iz budžeta Evropske unije koji je programiran i predvidljiv za od nekoliko godina unapred.
Preporuke:
6
0
11 nedelja, 03 maj 2015 14:47
Knez od Mačve
Republika Srbija mora svoju buduću agrarnu politiku kreirati prevashodno u pravcu osposobljavanja vlasnika većinskih resursa da se nose sa budućim izazovima tržišta. Samo na taj način Srbija može obezbediti sopstvenu prehrambenu sigurnost i izbeći kolonijalnu zavisnost u procesu brze globalizacije ekonomskih odnosa.
Preporuke:
3
1
12 nedelja, 03 maj 2015 14:50
Agrarna politika
Slažem se sa Popovićem da poljoprivreda Srbije mora biti izvozno orijentisana jer jedino tako može obezbediti sopstveni opstanak. Međutim, ako investicione aktivnosti u agraru ne budu okrenute podizanju nivoa tehnologije i smanjenju troškova odnosno povećanju kvaliteta u proizvodnji finalnih proizvoda ne isključuje se mogućnost da će i oni, izloženi konkurenciji multinacionalnih kompanija, prodati svoja vlasnička prava tim kompanijama pa će se jedan broj prehrambenih fabrika pretvoriti u centre za otkup sirovina i distributivne centre finalnih proizvoda velikih multinacionalnih kompanija. U takvim uslovima agrarna i trgovačka politika države Srbije gotovo neće biti moguća.
Preporuke:
6
0
13 nedelja, 03 maj 2015 14:52
Dragoljub
Ne deveta, nego nije ni rupa na svirali. Dokle smo došli ovo je nečuveno. Zatire se poljoprivreda, država, narod, sve.
Preporuke:
4
0
14 nedelja, 03 maj 2015 15:00
Bojan
I kako sada poljoprivrednik da ima elana da radi? To je ubijanje u dušu svakog seljaka. Nikada nećemo bolje živeti ako u poljoprivredu ne ulažemo i ostavljamo je po strani.
Preporuke:
3
0
15 nedelja, 03 maj 2015 15:05
Vojin
Ma ne vrede upozorenja i analize, nažalost. Na vlasti su nam političari koji ništa ne rade u interesu svoje države.
Preporuke:
4
0
16 nedelja, 03 maj 2015 15:16
poslednji indijanac
u Holandiji nije sramota živeti i raditi na selu.

Holandija nije zemlja gde je kul živeti jedino u glavnom gradu ili u inostranstvu.

Naprotiv tamo mnogo ljudi živi u malim mestima, a i veliki gradovi su mali u odnosu na Beograd. U zemlji od 17 miliona stanovnika nema grada koji premasuje 850 hiljada stanovnika.

Ovde je ljudima u provinciji svesno upumpuvana ideja da će životom u Beogradu postati neko i nešto, a ljudima na selu da ih posao koji rade čini osobama manje vrednosti u odnosu na tzv. građane.

Država je ta koja mora da izleči poljoprivredu jer sama od sebe neće da se izleči. Organizovanjem poljoprivrednih kombinata i kapaciteta za proizvodnju zdrave hrane, popularizacijom života na selu, pravljenjem modernih sela sa svom infrastrukturom koja treba mladima, davanjem državne zemlje na korišćenje siromašnima npr. izbeglicama pod uslovom da je redovno obrađuju....
Preporuke:
14
0
17 nedelja, 03 maj 2015 15:25
hromi
Zanimljivo je da svi srpski biznismeni stalno ponavljaju kako je agrar srpski briljantin, a svaka sledeća vlast se prema njemu odnosi kao prema siročetu. To dovoljno govori o nekoliko stvari, ali najpre o onoj da srpskom politikom predugo upravljaju oni koji ništa u životu nisu stvorili.
Preporuke:
9
1
18 nedelja, 03 maj 2015 15:32
Joja brat
Najjaci adut Srbije je poljoprivreda. Uvek je tako i bilo. Nas problem je sto vlast ovakve analize ne zanimaju, jer se ozbiljna naplata ulaganja u agrar ceka dugo, i do petnaest-dvadeset godina. A njima treba nesto za izbore koji dodju dok se okrenes.
Preporuke:
7
0
19 nedelja, 03 maj 2015 15:35
Milos Petrovic
Ako Briselu odgovara da nam prodaje proizvode, a agrar da nam propada, tako ce i biti. Briga nasu vlast za prosperitet ove zemlje, to se sve prodalo za saku evAra.
Preporuke:
8
0
20 nedelja, 03 maj 2015 15:36
Pištolj Pit
Nije ta poljoprivreda nuklearna fizika pa da se najveći amateri išćuđavaju nad njom. Tolike zemlje i njihova pozitivna iskustva. Pa iskopirajte, rođaci.
Preporuke:
7
1
21 nedelja, 03 maj 2015 17:18
Radgost
Od 2005. do 2009. izvoz poljoprivrednih proizvoda Srbije bio je samo 301,6 dolara po hektaru,

Mislim,zašto da se plodno zemljište ispošćuje u zamenu za više i sve više šarenih bezvrednih papirića zvanih dolari ili evri?

Sve drugo se može proizvesti. Osim obradivog zemljišta.

Tako je.DŽaba ti šareni papirići.Savremenim iskorišćavanjem (navodnjavanje, mineralna "đubriva") plodna zemlja se nepovratno ispošćuje;postaje pustinja.

Uostalom,svi dosadašnji napadi krstaša i ostalih naroda sa morskih obala-pa i ovaj tekući,na srpsku i rusku zemlju,jesu samo zato da se ta plodna zemlja zauzme.

Dakle:Strancima da se zabrani i zakup,ne samo kupovina zemljišta.
Državljanima Srbije ograničiti posede na 6-10 hektara.
Veći posedi samo u državnom vlasništvu.
Osnovno za opstanak naroda i zajednice,države!
Preporuke:
4
2
22 nedelja, 03 maj 2015 17:20
Glupost sa 3 miliona svinja
Njima meso i profit, nama zagadjenje, kao i sve ostalo sto radimo bez gaca koje su nam agenti stranih interesa i razbojnici tipa Dinkici skinuli 2000 sa masinkama u NB. Sbija zivi od doznaka, pritvoriti ulazne i izlazne slavine i proizvesti samo nesto vise nego sto nam treba, cuvati kvalitet sredine i zivota. Omladini dati nadu socijalnim optimizmom koji proizilazi iz pravde i jednakosti, a ne iz ovog beznadja izdaje svega.
Preporuke:
3
2
23 nedelja, 03 maj 2015 17:23
Uf, bre
Sve sami botovi, i ovaj ima svoju vojsku!
Preporuke:
7
2
24 nedelja, 03 maj 2015 18:29
Puki
"Naravno, Srbija ima potencijal da hrani pola Evrope" - omiljena mantra političara, dokonih bogatuna, komordžija, novinara i analitičara.
A što se beli luk uvozi iz Kine, pasulj iz Argentine, pileće meso iz Mađarske, svinjsko meso iz Hrvatske, krompir iz Austrije, paprike iz Bugarske i Makedonije, paradajz i pasulj iz Makedonije,itd. to se baš nikoga od njih ne tiče. A pritom se i zaradi dobro.
Preporuke:
7
0
25 nedelja, 03 maj 2015 19:03
Anonimus
Ko danas hoće da se bavi poljoprivredom? (bez obzira na platu)
Preporuke:
2
2
26 nedelja, 03 maj 2015 19:37
Jovan Anastasijević
Popović kaže: „Srbija ima kapacitet da u izvozu poljoprivredno-prehrambenih proizvoda prevaziđe Holandiju!“ Pitanje na kakav kapacitet misli? Na broj hektara, kvalitet zemljišta, navodnjavanje, melioraciju, kvalitet ljudi....? Što se ovoga poslednjeg tiče, najbolja ilustracija je komentar koji daje @Radgost. Mislim da je njegov stav o samo 6-10 hektara privatnog vlasništva tipično gledište jednog “samoupravljača“ stasalog u vremenu SFRJ. Državno vlasništvo poljoprivrednog zemljišta? To je, stvarno, nešto iz bunila.... Sada – o Holandiji: ja u njoj živim mnogo decenija, i nije mi poznato da država ima vlasništvo nad poljoprivrenim zemljištima, mada danas ima oko 25% poljoprivredne površine u vlasništvu privatnika, banaka, osiguravajućih društava, penzijskih fondova – što se daje u najam seljacima. Ostalih 75% su u vlasništvu seljaka, a cena hektara je oko 50.000 evra. Problem Holandija: Srbija je u mentalitetu – a to je kao druga planeta, i ne može se u 1000 znakova izreći, niti ikada izjednačiti.
Preporuke:
9
3
27 nedelja, 03 maj 2015 22:06
Johnny
@ Jovan Anastasijević
Svaku Vašu reč potpisujem , i samo da dodam , niko ali apsolutno niko ne sprečava Srbe da se udruže, stvore kooperative ili zadruge , da krenu napred osim da apsolutno zaključani mozak sprečava tako nešto .
Preporuke:
8
4
28 ponedeljak, 04 maj 2015 00:14
istina
Srbe sve vreme do sada SPREČAVA i OMETA država da se udruže, osnuju zadruge i kooperacije. Naime, znaju oni da proizvedu, znaju i da se udruže, ali kad treba doći do dozvola, standarda, stručnjaka, analiza, garancija ... država ih sapliće, ucenjuje, globi, iskorišćava i pljačka. Tako da NE MOGU da urade praktično ništa.

Zato je Srbin odustao od proizvodnje hrane i pobegao u grad. Tamo se muči, ali ga manje maltretiraju.
Preporuke:
5
0
29 ponedeljak, 04 maj 2015 00:19
Grla
Za obnovu stocnog fonda jeste potrebno puno vremena, ali je to jedan od najvecih potencijala Srbije. Prehrambena industrija je nesto sto nikada ne moze da propadne, a mi tu mozemo sebe da vidimo!
Preporuke:
6
0
30 ponedeljak, 04 maj 2015 00:23
Zubenica
Drugi se pogate na racun poloprivrednika, a poljoprivreda na najnizim granama... kako ih nije sramota i dokle ce vise da unistavaju sve cega se dokopaju?
Preporuke:
2
0
31 ponedeljak, 04 maj 2015 00:29
Misel
Mi sa tolikim plodnim zemljistem ne mozemo da budemo konkurentni? Mora to neko sposoban da uzme pod svoje i da nas digne iz ovog pepela
Preporuke:
1
4
32 ponedeljak, 04 maj 2015 00:32
Vojko
Mi trenutno ni u jednom parametru nismo blizu Holandiji a imamo minimum isto toliko plodnog zemljista kao i oni ako ne i vise.Treba neko ozbiljno da se zapita sta i kako...Bogata nam zemlja al glupi oni koji nas vode i preci im licni interes!
Preporuke:
3
1
33 ponedeljak, 04 maj 2015 00:40
Zlatan
Cetiri posto budzeta odlazi na poljoprivredu i ocekujemo da se ona oporavi?Kao sto kaze Popovic ako vec ne mogu vise da izdvoje onda bar treba pametnije da ga iskoriste, samo nema ko to da saslusa i da pretvori u dela!
Preporuke:
3
0
34 ponedeljak, 04 maj 2015 08:08
Martin
A crna smo mi kad pola nas ne zna ni kako nam se ministar poljoprivrede zove!
Preporuke:
2
0
35 ponedeljak, 04 maj 2015 08:13
Đe ćemo!
Važno je da mi hoćemo u EU. A ne znamo da kada bi koristili resurse od poljoprivrede i približno kao Holandija bili bi jaki kao i ona..

Počistimo svoju dvorište, njivu..pa polako!
Preporuke:
5
0
36 ponedeljak, 04 maj 2015 08:34
krivac
a ko je nama kriv, što se različite vlasti igraju sa poljoprivredom kao resorom za postavljanje anonimusa koji ne znaju ni šta je brazda!
Preporuke:
2
0
37 ponedeljak, 04 maj 2015 09:05
Kredit
Nije ni cudo sto su banke toliko rigorozne prema poljoprivrednicima. S obzirom da je vlast upropastila ovu granu privrede, banke nisu sigurne da ce barem vratiti svoju pozajmicu. Da se ogradim samo, nisam na strani banaka, samo sam realan.
Preporuke:
1
0
38 ponedeljak, 04 maj 2015 10:12
Radnik
Najpametniji potez bi svakako bio ulagati u poljoprivredu. Naravno, ne mislim da treba zapostaviti ostale grane privrede, ali smatram da je poljoprivreda za nas isto sto i ribarstvo za Island. Treba se fokusirati na ono sto moze da izvuce Srbiju iz krize, a ne presipati iz supljeg u prazno!
Preporuke:
3
0
39 ponedeljak, 04 maj 2015 12:53
... problem agrara - poljoprivrede je - `agrobiznis`, jer, ako se `agrar` pretvori i u industriju (koje umeju i da - propadnu ?!) onda je na veoma lošem putu ?
Preporuke:
1
0
40 ponedeljak, 04 maj 2015 22:13
Gojira
Uf, bre
Sve sami botovi, i ovaj ima svoju vojsku!
Preporuči komentar: 7 2

Ista je to vojska prijatelju. Prije neki dan rekoh da sam bio razocaran Popovicevim pozitivnim stavom prema Vucicu, kao da se nada nekom buducem pozivu u Vladu. Sad znamo tacno i na koje ministarstvo cilja. Prisustvo botova je samo potvrda da je Popovic na klupu za rezerve i da ceka neku rekonstrukciju pa da utrci.
Preporuke:
4
1

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner